პროექტები
პროექტის დასახელება : 21-ე საუკუნის მონობად წოდებული დანაშაული (ტრეფიკინგი)
პროექტში მონაწილეობენ : მასწავლებელი , IX კლასის მოსწავლეები
პროექტის აქტუალობა , რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის ? მე - 9 კლასში საქართველოს ისტორიაში თემა: „ქართლ - კახეთი XVIII საუკუნის 50- იან წლებში , იმერეთი სოლომონ I - ის დროს“ ვიმსჯელეთ ადამიანით ვაჭრობის შესახებ, რომელიც დღესაც ადამიანებით ვაჭრობა დაუძლეველ სენად იქცა. ერეკლე II ლეკიანობას ხმლით ხელში ებრძოდა, ხოლო იმერეთის მეფემ სოლომონ I - მა გამოცა პირველი საკანონმდებლო აქტი, რომლითაც აკრძალა „ტყვეთა სყიდვა“, ადამიანებით ვაჭრობა, დღევანდელი ტერმინოლოგიით „ტერფიკინგი“. მოსწავლეებმა არ იციან ტრეფიკინგის არსი , ვერ აცნობიერებენ რისკს , რომ თანამედროვე მსოფლიოში არსებობს ადამიანებით ვაჭრობის საფრთხე , რომელსაც თან სდევს უზენაესი ადამიანური ღირებულებების უხეში დარღვევა ; ადამიანის თავისუფლებისა და უფლებების შელახვა , სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის ხელყოფა , იძულებითი შრომა , მონობა , რაც ზიანს აყენებს ადამიანის სიცოცხლეს , ჯანმრთელობას და მორალურად ანადგურებს მას.
მოსწავლეებთან ერთად გაჩნდა იდეა , ამ თემაზე სიღრმისეული კვლევის განხორციელების და მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლების , ასევე დამოკიდებულებების შეცვლისათვის პროექტის განხორციელების შესახებ.
პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებს სიღრმისეულად ეცოდინებათ ტერმინის არსი , გაეცნობიან ტრეფიკინგის სამ ძირითად ეტაპს , მოყვანილი ისტორიების განხილვით შეძლებენ იმ საფრთხეების დანახვას , რაც მოსდევს აღნიშნულ დანაშაულს , მოსწავლეები შეძლებენ კარგად გაანალიზონ თანამედროვე მსოფლიოში არსებული ტრეფიკინგის საფრთხე და ისწავლიან თუ როგორ დაიცვან თავი ამ პრობლემისაგან.
პროექტის მიზანი : მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ტრეფიკინგის არსი , გაიაზრონ პრობლემა და შეძლონ ობიექტური ინფორმაციის საფუძველზე თავდაცვის მექანიზმების გააზრება და სწორი გადაწყვეტილების მიღება.
· ისტ. გეო. IX მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
პროექტზე მუშაობის ვადები : პროექტის დასაწყისი 4 დეკემბერი
პროექტის დასასრული 18 დეკემბერი
განსახორციელებელი ამოცანები :
ამოცანის
დასახელება და მოკლე
აღწერა
|
საქმიანობა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი
შედეგები
|
მოსალოდნელი
შედეგის ამსახველი მასალა
|
ამოცანის
განსახორცილებლად საჭირო
რესურსები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
მოსწავლეებმა გაიაზრონ ტრეფიკნგის არსი და რისკები , რაც ადამიანებით ვაჭრობასთან არის დაკავშირებული.
|
მასწავლებელი კლასში ატარებს ლექცია - სემინარს ტრეფიკინგის არსი , სახეები და რჩევები
|
ერთი
დღე
|
ლექცია -სემინარის მეშვეობით მოსწავლეები გააცნობიერებენ ტრეფიკინგის არსს , ადამიანებით ვაჭრობასთან დაკავშირებულ რისკებს , გაიაზრებენ პრობლემას , რომ შეძლონ სწორი გადაწყვეტილების მიღება.
|
მასწავლებლის მიერ მომზადებული საპრეზენტაციო მასალა ლექცია - სემინარისთვის (პრეზენტაცია , გამოყენებული ლიტერატურა : ადამიანით ვაჭრობა ტრეფიკინგი)
|
საკლასო ოთახი, კომპიუტერი , პროექტორი
|
მასწავლებელი
|
პრობლემის უკეთ გააზრება და შესწავლა
|
მასწავლებელი ჯგუფებად ყოფს კლასს და თითოეულ ჯგუფს აძლევს დავალებას
I ჯგუფი - მოიპოვონ ინფორმაცია ტრეფიკინგის მსხვერპლ ადამიანთა შესახებ
II ჯგუფი - გამოავლენს დანაშაულის ნიშნებს და შეუსაბამებს ადამიანის თავისუფლებისა და უფლებების შელახვის დეკლარაციის მუხლებს
|
ერთი
დღე
|
მოსწავლეები მოიპოვებენ ინფრომაციას ტრეფიკინგის მსხვერპლი ადამიანების შესახებ , გამოავლენენ დანაშაულის ნიშნებს
და შეუსაბამებენ ადამიანის თავისუფლებისა და უფლებების დეკლარაციას.
|
მასწავლებლის ჩანაწერების რვეული.
მოსწავლეების ჩანაწერების რვეული
|
საკლასო ოთახი, ავტოკალამი, რვეული
|
მასწავლებელი, მოსწავლეები
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ტრეფიკინგის პრობლემა , როგორც უდიდესი საფრთხე ადამიანის ფუნდამენტური ღირებულებებისა.
|
მასწავლებლის მიერ მითითებული წყაროებიდან ატარებენ კვლევას და ამზადებენ მასალას საპრეზენტაციოდ
|
ერთი კვირა
|
მოსწავლეთა ჯგუფებმა მასწავლებლის მიერ მითითებული წყაროებიდან მოძიებული ინფრომაციის საფუძველზე მოამზადეს საპრეზენტაციო მასალა
|
საპრეზენტაციო მასალები ; ჩანაწერები ,
ვიდეო მასალა, ფოტო სურათები
|
ინტერნეტ რესურსი ,
ლიტერატურა
|
მოსწავლეები
|
ადამიანით ვაჭრობისაგან თავდაცვის მექანიზმის გააზრება და შესწავლა.
|
მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე
|
ერთი დღე
|
მოსწავლეები გააცნობიერებენ ტრეფიკინგის პრობლემას და ისწავლიან როგორ დაიცვან თავი ამ საფრთხისაგან.
|
საპრეზენტაციო მასალები
ფოტოსურათები
|
საკლასო ოთახი, კომპიუტერი , პროექტორი
|
მოსწავლეები
|
მცდარმა წარმოდგენებმა შეიძლება შეაფერხოს ადამიანით ვაჭრობის მსხვერპლის რეაბილიტაციის პროცესი.
|
კლასში იმართება დისკუსია თემაზე : შესაძლებელია თუ არა ტრეფიკინგის მსხვერპლის რეაბილიტაცია?
|
ერთი დღე
|
მოსწავლეები ისწავლიან როგორ აღმოუჩნონ თანადგომა და დახმარება ტრეფიკნგის მსხვერპლ ადამიანს რეაბილიტაციის პროცესში.
|
მოსალოდნელი კითხვები
|
საკლასო ოთახი, სამუშაო მაგიდები
|
მოსწავლეები
|
პრობლემის გააზრების შემდეგ მოსწავლეებმა შეძლონ სხვებისათვის რჩევების მიცემა და დახმარება.
|
მოსწავლეები მოამზადებენ და გაავრცელებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს
|
ორი დღე
|
სკოლის მოსწავლეები მიიღებენ საჭირო ინფორმაციას ტრეფიკინგის შესახებ
|
მოსწავლეთ მიერ დამზადებული საინფორმაციო ბუკლეტები
|
კომპიუტერი, პრინტერი , თაბახის ფურცლები
|
მოსწავლეები
|
პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები : მოკლევადიანი : გააცნობიერებენ ტრეფიკინგის არსს , დაინახავენ პრობლემას და შეძლებენ ობიექტური ინფორმაციის საფუძველზე თავდაცვის მექანიზმების გააზრებას.
გრძელვადიანი მიზანი : მოსწავლეები შეძლებენ საჭირო ცოდნის გამოყენებას აღნიშნული საფრთხის თავიდან ასაცილებლად.
ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები : არა საკმარისი ინფორმაცია და მცდარი წარმოდგენები - შესაბამისი საინფრომაციო მასალის მიწოდება , ლექცია სემინარის ჩატარება და საინფრომაციო ბუკლეტების გავრცელება.
ჯგუფებად დანაწილება ინტერესების მიხედვით - ჯგუფების შექმნა მასწავლებლის მითითებით.
სამუშაო გეგმა
| |||||||
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
ვადები
| |||||
ლექცია - სემინარი
|
მასწავლებელი
|
4/12
| |||||
ჯგუფების შექმნა , დავალების განაწილება
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები
|
5/12
| |||||
კვლევა
|
მოსწავლეები
|
6/12
|
13/12
| ||||
პრეზენტაცია
|
მოსწავლეები
|
14/12
| |||||
დისკუსია „შესაძლებელია თუ არა ტრფიკინგის მსხვერპლის რეაბილიტაცია“
|
მოსწავლეები
|
15/12
| |||||
სხევებისთვის რჩევების მიცემა
|
მოსწავლეები
|
16/12
|
18/12
|
პროექტის ბიუჯეტი
| |||||
თანხა(ლარებში)
|
% წილი
| ||||
პროექტის მთლიანი ღირებულება
|
11,5 ლ.
| ||||
თანადაფინანსება
| |||||
სკოლის წვლილი პროექტის დანერგვის პროცესში
|
100%
| ||||
საზოგადოების წვლილი პროექტის დანერგვის პროცესში
| |||||
ხარჯების დეტალური აღრიცხვა
| |||||
დასახელება
|
რაოდენობა
|
ერთეულის
ღირებულება
|
სულ
|
სკოლის
წილი
|
საზ. წილი
|
ავტოკალმები
|
20
|
0,20 ლ.
|
4 ლ.
|
100%
| |
რვეულები
|
20
|
0,20 ლ.
|
4 ლ.
|
100%
| |
თაბახის ფურცლები
|
ერთი შეკვრა
|
3,5 ლ.
|
3,5 ლ.
|
100%
| |
სულ :
|
11,5 ლ.
|
100%
|
No comments:
Post a Comment